We Are Public
Met een grootse campagne 1500 leden werven voor het leukste cultuurlidmaatschap van Nederland

Via We Are Public ontdek en beleef je cultuur. Als lid kun je onbeperkt naar geselecteerde concerten, voorstellingen, films en exposities in 12 steden in Nederland.
We Are Public gaat in een stad pas van start als er in 6 weken tijd genoeg leden zijn. Aan ons als campagneleider de taak om in Utrecht en Amersfoort 1500 en 500 cultuuroptimisten op te trommelen om lid te worden.
Onze rol
campagne – pr – contentcreatie – influencer marketing
Hoe hebben we het aangepakt?
We Are Public heeft al 10 keer campagne gevoerd in verschillende steden. Maar hoe maak je deze campagne specifiek voor een stad als Utrecht of Amersfoort? We vroegen de 45 lokale culturele partners de campagne te ondersteunen.
Daarnaast gaven we offline en online de campagne een Utrechts gezicht: de mensen die achter de schermen werken aan de campagne, ambassadeurs en de cultuuroptimisten zelf. En we stuurden drie Utrechtse Instagrammers op cultureel avontuur met de We Are Public pas en lieten hen verslag laten doen via socials.



Wat heeft het opgeleverd?
Door de breed gedragen campagne was er een grote online en offline zichtbaarheid. Media als AD, 3voor12 en DUIC berichtten over We Are Public. Alle culturele partners in de stad deelde volop de oproep en hun aanbod voor nieuwe leden.
En met succes: een aantal dagen voor de deadline tikte de teller maar liefst 1600 nieuwe leden in Utrecht en ruim 500 leden in Amersfoort aan. We Are Public kon van start! Een opsteker voor cultuur in twee Utrechtse steden.



1.600
nieuwe leden Utrecht
500
nieuwe leden Amersfoort
45
partners
Gerelateerde projecten
Een activerende stadscampagne met en voor Utrechtse vrijwilligers
Vrijwilligerscentrale Utrecht
Een campagne om een nieuwe doelgroep van Utrechtse popartiesten te bereiken
Prins Bernhard Cultuurfonds