We Are Public

Met een grootse campagne 1500 leden werven voor het leukste cultuurlidmaatschap van Nederland

Buro Dertig campagne We Are Public

Via We Are Public ontdek en beleef je cultuur. Als lid kun je onbeperkt naar geselecteerde concerten, voorstellingen, films en exposities in 12 steden in Nederland.

We Are Public gaat in een stad pas van start als er in 6 weken tijd genoeg leden zijn. Aan ons als campagneleider de taak om in Utrecht en Amersfoort 1500 en 500 cultuuroptimisten op te trommelen om lid te worden. 

Onze rol

campagne – pr – contentcreatie – influencer marketing

Hoe hebben we het aangepakt?

We Are Public heeft al 10 keer campagne gevoerd in verschillende steden. Maar hoe maak je deze campagne specifiek voor een stad als Utrecht of Amersfoort? We vroegen de 45 lokale culturele partners de campagne te ondersteunen.

Daarnaast gaven we offline en online de campagne een Utrechts gezicht: de mensen die achter de schermen werken aan de campagne, ambassadeurs en de cultuuroptimisten zelf. En we stuurden drie Utrechtse Instagrammers op cultureel avontuur met de We Are Public pas en lieten hen verslag laten doen via socials.

Buro Dertig afbeelding Green Deal Circulair Inkopen magazine
Buro Dertig campagne We Are Public
Malou bij opening WAP Amersfoort

Wat heeft het opgeleverd?

Door de breed gedragen campagne was er een grote online en offline zichtbaarheid. Media als AD, 3voor12 en DUIC berichtten over We Are Public. Alle culturele partners in de stad deelde volop de oproep en hun aanbod voor nieuwe leden.

En met succes: een aantal dagen voor de deadline tikte de teller maar liefst 1600 nieuwe leden in Utrecht en ruim 500 leden in Amersfoort aan. We Are Public kon van start! Een opsteker voor cultuur in twee Utrechtse steden.

Buro Dertig We Are Public campagne Amersfoort
DSC_8617
we Are public Sebastiaan Ter Burg

1.600

nieuwe leden Utrecht

500

nieuwe leden Amersfoort

45

partners