TivoliVredenburg Fonds
Herpositionering van het fonds en wervende campagne voor nieuwe donateurs

Een leven lang muziek voor iedereen. Dat is de missie van het TivoliVredenburg Fonds, dat sinds 2017 bestaat. Terwijl het poppodium zelf al jaren goed bezocht wordt, weten maar weinig mensen dat je ook donateur kunt worden. Tijd om het fonds nieuw leven in te blazen en nieuwe donateurs te werven met een campagne.
Onze rol
campagne – campagnestrategie – advies – herpositionering – begeleiding ontwerp


Hoe hebben we het aangepakt?
We startten het traject door een stap terug te doen: in een creatieve sessie herdefiniëren we de identiteit van het TivoliVredenburg Fonds. We stelden een duidelijk doel en brachten de gewenste doelgroepen in kaart.
De missie van het fonds is: ‘Een leven lang muziek voor iedereen’. Als donateur draag je daar direct aan bij. Je bent daarmee een onmisbaar onderdeel van de organisatie. Hoe maak je dit duidelijk? We kozen ervoor om weg te blijven van het woord donateur en een nieuwe term te lanceren: de TivoliVredenburg-er. Een combinatie van de burgers van Utrecht en de bezoekers van TivoliVredenburg die samen genieten van een leven vol muziek.

Samen met ontwerper Robert van de Utrechtse ontwerpstudio Loudmouth werd er een passende stijl ontwikkeld voor de het fonds en de campagne. Op basis van onze campagnestrategie kon het fonds zelf aan de slag met onder andere posters, mailings, merchandise en social campagnes.


Wat heeft het opgeleverd?
Het TivoliVredenburg Fonds heeft nu een vernieuwde identiteit die beter aansluit bij waar het fonds voor staat. We pakten de structuur van de website aan, zodat doneren en TivoliVredenburg-er worden een stuk gemakkelijker wordt. Intern is de naamsbekendheid van het fonds inmiddels een stuk groter. De volgende stap is het werven van donateurs buiten de muren van TivoliVredenburg. Daarover later meer!
1
creatieve sessie
5
doneeropties
1
leven lang muziek!
Gerelateerde projecten
Het verbinden van erfgoed van toen aan de bezoeker van nu
Nederland MonumentenlandDrie wervingscampagnes voor het leukste cultuurlidmaatschap van Nederland
We Are Public