We werken met culturele organisaties, overheden en non-profits die droomdenken in plaats van doemdenken

Creatief communicatiebureau Buro Dertig Malou in museum - onze aanpak

Je werkt bij een organisatie of initiatief waarmee je bijdraagt een mooiere, leukere, slimmere of meer betrokken wereld. Je weet waar je voor staat en waarom je doet wat je doet. Maar: hoe kun je dit het beste vertellen aan de juiste mensen?

Onze aanpak: we zetten alles op alles om je organisatie te laten groeien met passende communicatie. En groeien zit ‘m niet per se in meer-meer-meer. We werken inhoudelijk samen om effectiever en duurzamer te communiceren.

Waarom wij geloven in duurzame communicatie

Waar kan ik Buro Dertig voor inzetten?

Het korte antwoord: voor communicatiestrategieën op maat, doordachte campagnes en betekenisvolle content.

Het lange antwoord: dat lees je hier.

Een paar voorbeelden uit de praktijk:

  • We vierden 125 jaar bewegwijzering in Nederland met een landelijke campagne voor de Nationale Bewegwijzeringsdienst
  • We lanceerden, samen met zeven cultuurfondsen en gemeenten, in twee weken tijd een nieuw fonds voor innovatie in de cultuursector
  • We ontwikkelden met de afdeling maatschappelijk verantwoord inkopen van Rijkswaterstaat een communicatiestrategie, zodat ze binnen én buiten de organisatie zichtbaarder werden
  • We zorgden voor volle zalen en velden bij theatervoorstellingen, festivals en kunstinstellingen
  • We namen meer dan dertig interviews af met erfgoedexperts

“Het enthousiasme, de professionaliteit en proactiviteit van Buro Dertig is van toegevoegde waarde bij onze complexe projecten.”

Sophie de Smet, Rijkswaterstaat

Zijn we een match?

Als je op (een of meerdere) zinnen hieronder ‘ja’ kunt beantwoorden, dan wordt samenwerken easypeasy.

  • Je bent voor jouw culturele instelling, afdeling bij de overheid, duurzame organisatie of non-profit op zoek naar een betrokken en inhoudelijke partij
  • Je weet nog niet precies wat je met communicatie wilt, maar wel dat je er ‘iets’ mee moet
  • Je hebt behoefte aan iemand die meteen aan de slag gaat en vaak aan een half woord genoeg heeft
  • Je zoekt naar praktische handvatten om met communicatie aan de slag te gaan, geen losse flodders
  • Je hebt een communicatiestrategie nodig, maar niet eentje van 30 pagina’s. Het is al druk genoeg
  • Je wilt het gevoel hebben dat je samen aan iets bouwt

 

 

Wie gingen je al voor?

Meer over ons werk
BuroDertig_DavienFotografie-6 LR- onze aanpak

Als je met ons aan de slag gaat, dan…

  • Begrijp je waarom je communiceert, wat je communiceert en aan wie
  • Kun je je focussen op de inhoud, nieuwe projecten of de andere 394 dingen op je to do-lijst
  • Is communicatie geen moetje of snelletje, maar een doordacht – en leuk! – onderdeel van je organisatie
  • Is er een gedegen basis waarop je zelf verder kan bouwen, of wat je aan ons kunt uitbesteden
  • Krijg je – naast Buro Dertig – ook een betrokken en breed netwerk aan fotografen, ontwerpers, videomakers en illustratoren die mee kunnen helpen een plan tot uiting te brengen

 

Denk je: ja, dat wil ik. Of wil je meer weten over onze aanpak? Neem hieronder contact op.

“Buro Dertig maakt heldere analyses en geeft concreet advies waar je gelijk mee verder kan.”

Nicolien van der Veer, K.F. Hein Fonds