Culturele instellingen, non-profits en overheden hebben een missie. Buro Dertig communiceert hun idealen en initiatieven aan het juiste publiek.

Je kunt ons inzetten voor strategie en advies, campagnes en communicatietrajecten.

Wij zijn trots op

Een activerende stadscampagne met en voor Utrechtse vrijwilligers

Vrijwilligers­centrale Utrecht

Met een grootse campagne 1500 leden werven voor het leukste cultuurlidmaatschap van Nederland

We Are Public
Buro Dertig campagne We Are Public

Kunst naar de mensen toebrengen met een pop-up expo op Utrecht CS

Centraal Museum

125 jaar bewegwijzering in Nederland vieren met een publiekscampagne

Nationale Bewegwijzerings­dienst
125 jaar bewegwijzering NBd Buro Dertig

Door consistente communicatie circulair inkopen in Nederland op de kaart zetten

Green Deal Circulair Inkopen

Met influencer marketing de verschillende verhalen van het museum vertellen

Spoorwegmuseum
Een nieuw publiek voor het spoorweg museum

Een campagne om een nieuwe doelgroep van Utrechtse popartiesten te bereiken

Prins Bernhard Cultuurfonds
Prins Bernhard Cultuurfonds UP:Next Buro Dertig

Het verbinden van nieuwe makers aan een nieuw publiek

Café Theater Festival

Communicatiestrategie en identiteit voor een nieuw, innovatief Utrechts cultuurfonds

Cultuur Innovatiefonds

Onze aanpak en expertise

1. Campagnes

We maken inhoudelijke campagnes om mensen in beweging te zetten. We ontwikkelen een campagneconcept en voeren deze tot in de puntjes uit. Hoe?

  1. We zijn het liefst zo snel mogelijk aan boord. Zo bepalen we met elkaar de juiste strategie, wie je wilt bereiken en welke communicatie-uitingen daarbij passen.
  2. Vanuit de inhoud maken we een praktisch ‘plan de campagne’. Waar nodig haken we ontwerpers, fotografen of videomakers uit ons grote netwerk aan.
  3. Aan de slag! Onze collega’s zetten alles in gang. We houden overzicht en passen aan waar nodig. Na ieder traject maken we met elkaar de balans op.

2. Branding- en communicatiestrategie

Heb je een nieuw initiatief of project en nog geen idee hoe je dit wilt neerzetten? Of al een poos bezig maar het gevoel dat je communicatie ondoordacht en ad hoc is?

Wij schrijven branding- en communicatiestrategieën voor non-profits en culturele organisaties. Strategieën die vooral niet in de digitale bureaulade verdwijnen.

We duiken meteen in je organisatie of project. Met strategische sessies, creatieve opdrachten en interviews achterhalen we wat belangrijk is én hoe je dit communiceert. We schrijven een strategisch plan dat concreet is én waarmee je zelf verder kunt.

3. Influencer marketing

Hoe zet je influencers in om jouw tentoonstelling, festival, initiatief of organisatie bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen? We bieden verschillende influencertrajecten aan waarbij inhoudelijke en visueel aantrekkelijke content samenkomen.

4. Presentaties en workshops

Een kickstart om zelf aan de slag te gaan. We delen inspiratie en kennis met onze workshops over online marketing, influencer marketing en social media – eventueel toegespitst op jouw organisatie.

Dat deden we eerder voor:

  • Nationale Opera en Ballet, workshop vacatureteksten schrijven en uitzetten
  • Museum Speelklok, workshop influencer marketing
  • Nationale Bewegwijzeringsdienst, workshop LinkedIn inzetten
  • Vereniging Poppodia en -Festivals, workshop influencer marketing

 

Je kunt onze Malou ook inzetten als spreker, presentator of moderator voor online en live sessies en bijeenkomsten.

Buro Dertig werkt met verschillende culturele instellingen, overheden en non-profits

Dit zijn een paar van onze favorieten: