Onze favoriete projecten van 2020
2020 zit er op! Tijd om terug te blikken op onze favoriete projecten van het afgelopen jaar. Daarom vroegen we aan het team om een favoriet project uit te kiezen en waarom.
Floors favoriet: UP:Next
“Voor mij is dat de campagne voor UP:Next, een nieuw financiële stimulans voor Utrechtse artiesten van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Hier kwam alles samen: nadenken over de volledige campagne en communicatie, een traject van driekwart jaar en uiteindelijk 58 inzendingen, 6 presentaties van bevlogen artiesten en uiteindelijk het honoreren van het plan van Faradays. En ook een project om nog naar uit te kijken in 2021, want dan gaat zij aan de slag met haar muzikale plan én start er een nieuwe editie van UP:Next!”
Tekst loopt door onder de video
Jantine’s favoriet: Gezondheidspact
“In dit project gingen we op zoek naar de identiteit van het Gezondheidspact: een groeiend netwerk met aanjagers en verbinders die een gezond en prettig leven creëren voor iedereen in Utrecht.
Via een creatieve sessie kropen we in de huid van alle betrokkenen om te onderzoeken hoe zij denken, voelen en praten. Om dit vervolgens door te vertalen naar een verhaal waar hun publiek zich in kan vinden. Daarnaast bepaalden we de communicatiemiddelen die aansluiten bij hun behoeften: samenwerking creëren en impact maken op het gebied van gezondheid in Utrecht.”
Pascale’s favoriet: Vechtclub XL
“Vechtclub XL is een fascinerende en super inspirerende plek, een club waar wij de volledige communicatie voor mogen doen. Vooral op dit moment is het heel interessant om deze klus uit te voeren want het Utrechtse Merwedegebied, waarin Vechtclub XL ligt, is volop in ontwikkeling. Hierdoor zien we een belangrijke rol voor de broedplaats: een bruisende hub waar ontmoeting, beleving, gezondheid en inspiratie centraal staan op een goede manier naar buiten brengen en deze waarden in deze tijden te behouden.”
Tekst loopt door onder de foto’s. Foto’s Vechtclub XL door Tom Janssen
Hugo’s favoriet: Merwede
“De afgelopen maanden verdiepte ik mij in alle ondernemers en bedrijven die in de nieuwe, groene Utrechtse stadswijk Merwede werken en liggen. Onderzoek deed ik vooral online en ook op locatie. Dat laatste was toch wel het tofst. Zo leuk om deze ondernemers te leren kennen en dat je dan bedankjes van ze krijgt, maakte het extra leuk. Verder heb ik het ook erg druk gehad met het onderhouden en vernieuwen van de website van Merwede. Een project waar ik veel van heb geleerd en aan heb gehad. Op naar nog meer van zulke projecten!”
Malou’s favoriet: Centraal Museum
“We hebben dit jaar weer mogen bijdragen aan zoveel toffe projecten! Maar als ik moet kiezen, dan kies ik voor het Centraal Museum. We maakten in maart een pop-up installatie ter promotie van de tentoonstelling ‘De Tranen van Eros’ over de enige officieel erkende Nederlandse surrealist Joop Moesman.
Vier van de schilderijen waarin deze vrouwen een centrale rol spelen, zijn voor de pop-up expo ‘De Vrouwen van Moesman’ vertaald naar een installatie waarin zijn vrouwen letterlijk op een voetstuk worden geplaatst. Utrecht CS was voor ons dé plek veel mensen te bereiken, omdat Moesman jarenlang voor de NS werkte. Deze klus was alles waar ik van houd: creatief bezig zijn, aanpoten, kunstgeschiedenis en een beetje lef tonen.”
Tekst loopt door onder de foto
Christy’s favoriet: WOLK
“WOLK is een van de eerste projecten waar ik aan het begin van mijn stage mee startte. Schrijven vind ik zelf heel leuk en omdat WOLK een talentontwikkelingstraject is voor jonge auteurs, sprak het mij meteen aan. Voor WOLK schrijf ik over de zes talenten die het traject volgen. In de zoektocht naar leuke content leer je de schrijvers kennen op een iets wat gekke manier. Zeker omdat we elkaar nu niet kunnen ontmoeten. Dat maakt het project nog meer bijzonder.”