Buro Dertig is informeel en zakelijk waar nodig en neemt werk uit handen. Door de korte lijntjes, hun grote netwerk, creatieve ideeën en kennis van zaken draaien we graag campagnes met hen!
Mobiliteitsweek Utrecht
Een publiekscampagne in de provincie Utrecht om bewuster te reizen

Om Utrecht bereikbaar, groen en gezond te houden stimuleert de Provincie Utrecht inwoners gebruik te maken van duurzame mobiliteit. Tijdens de jaarlijkse Mobiliteitsweek Utrecht wil de provincie inwoners in beweging krijgen. Door eens de fiets te pakken, de deelauto of de bus. Samen met Studio Moan (ontwerp) en lokale partners ontwikkelden we twee jaar op rij de campagne voor de Mobiliteitsweek Utrecht. Samen op de groene toer!
Onze rol
projectmanagement – contentcreatie – copywriting – campagnestrategie – pr – influencer marketing

Hoe hebben we het aangepakt?
Groen, duurzaam en gezond is geen ver-van-je-bed-show, maar is juist dichtbij. In Utrecht dragen ontzettend veel partners hier iedere dag weer aan bij. Met een overkoepelende campagnestrategie verbonden we deze initiatieven. Onder de naam ‘Op de groene toer’ prikkelden we inwoners tijdens de Mobiliteitsweek Utrecht duurzaam te reizen. In aanloop naar de actieweek toe hingen er door de hele provincie opvallende posters, werden er digitale schermen ingezet in de stad en in het openbaar vervoer.

Een fotoshoot in de studio en op locatie
We vroegen lokale groene ambassadeurs om de Mobiliteitsweek Utrecht onder de aandacht te brengen bij hun volgers. Samen met fotograaf Juri Hiensch organiseerden we een fotoshoot in de studio met Elize (@elizebeen), Dainahara (@explore_utrecht), Nadien (@rollerdien) en Sean (@schaatsplanker) Geen statische portretten, maar een actieve en kleurrijke fotoshoot! Ook gingen we met de fotograaf op pad en hebben we op locatie deelvervoer vastgelegd.







Activiteiten
De tweede editie van de Mobiliteitsweek was van 16 t/m 22 september 2022. Als provincie sloten we daarmee aan bij de Europese Mobiliteitsweek. Samen met lokale partners bedachten we activiteiten om duurzame mobiliteit te stimuleren. Groene influencer Elize Been tipte haar volgers de leukste plekken om je hond met de fiets uit te laten, we gaven Amersfoort een deel van de stadsring terug door het af te zetten en organiseerden leuke activiteiten. Samen met de fietsburgemeester lieten we zien dat je ook met een lichamelijke beperking nog fijn samen kan fietsen!



Marjolein Antonides, projectcoördinator Mobiliteitsweek Utrecht:
Wat heeft het opgeleverd?
Samen gingen we op de groene toer! We hebben de inwoners van de provincie Utrecht bewust gemaakt van de duurzame vervoersopties die aangeboden worden en hebben ze uitgedaagd om het anders te doen. De campagne was zowel online als offline goed zichtbaar en is door veel verschillende media opgepakt. Door het inzetten van influencers hebben we een divers publiek bereikt. Ook heeft deze campagne verschillende organisaties waaronder de GGD Utrecht geïnspireerd om bewustwording over duurzame mobiliteit te vergroten.
20
activiteiten in de provincie
4
groene ambassadeurs
+10.000
websitebezoeken
Gerelateerde projecten
Een jaarlijkse campagne voor hét festival voor de vrijheid
Bevrijdingsfestival Utrecht
Drie wervingscampagnes voor het leukste cultuurlidmaatschap van Nederland
We Are Public