Spoorwegmuseum

Met influencer marketing de verschillende verhalen van het museum vertellen

Een nieuw publiek voor het spoorweg museum

Het Spoorwegmuseum is niet alleen leuk voor treinfanaten en kinderen, maar ook voor cultuur- en erfgoedliefhebbers. Het museum beschikt over een kunstcollectie, een permanente expositie over de oorlog en wisselende tentoonstellingen over thema’s van nu.

Sinds 2018 verzorgen wij de influencer marketing voor het museum. Met (cultuur)influencers, mamabloggers en andere content creators laten we de veelzijdigheid van het museum zien.

Onze rol

influencer marketing – contentcreatie – projectmanagement

SWM_influence_TTT-001
SWM_influence_TTT-020
0b32fbbe-cbfe-409d-ac7b-bbc7e68a3370
Untitled design (1)
SWM_influence_TTT-012

Hoe hebben we het aangepakt?

Op basis van de wisselende exposities én de permanente collectie zoeken we gericht samenwerkingen met Instagrammers, bloggers en YouTubers. Inhoud en authenticiteit zijn hierbij belangrijk: influencers moeten het oprecht leuk vinden om het museum te bezoeken en hierover een eigen verhaal willen vertellen. De events – rondleidingen, workshops – verzorgen wij in samenwerking met het museum, wat ze erover zeggen is aan hen.

Spoorwemuseum (7)klein
Spoorwemuseum (2)klein (1)

Wat heeft het opgeleverd?

Inhoudelijke samenwerkingen met bijna 100 influencers met samen meer dan een miljoen volgers, van ouders met kinderen, treinfanaten tot geschiedenisgeeks en cultuurliefhebbers. De betrokkenheid van zowel de influencers als hun volgers was groot. Er werd veel gereageerd en gedeeld.

En wellicht het belangrijkste: het Spoorwegmuseum wordt op verschillende manieren bij een gerichte doelgroep onder de aandacht gebracht, op verschillende momenten in het jaar. Zo blijft het museum telkens zichtbaar.

 

Spoorwegmuseum influencer Buro Dertig

100 +

influencers

1.000.000 +

volgers

849

stories