Samenwerken met Buro Dertig: Wat je wel (en niet) van ons kan verwachten

Je bent bezig met een duurzaam idee, een cultureel initiatief of het opzetten van een nieuwe organisatie. Alle ideeën zijn er, maar de de dagen komen uren te kort en je moet nog ‘iets’ met communicatie. Buro Dertig heeft al heel wat culturele, maatschappelijke en duurzame organisaties mogen helpen bij het vinden van de juiste communicatie en om heel eerlijk te zijn, dat is ook wat we het allerliefst doen. Iets bedenken wat goed past bij de organisatie en tegelijkertijd ook de juiste doelgroep aanspreekt. Maar hoe pakt Buro Dertig dat aan? En wat doen we dan precies?

Wat wij doen
We zeggen vaak, alles is communicatie. Of het nu een social post is, een interview, inhoudelijk artikel of fysieke bijeenkomst. Je kiest de communicatievorm bij het doel dat je wilt bereiken en het publiek of deelnemers. Daarom geven we advies, trainingen, lezingen en workshops over uiteenlopende dingen die iets te maken hebben met communicatie. We zijn het liefst zo snel mogelijk aan boord. Niet alleen omdat we heel erg nieuwsgierig zijn naar alle mooie inhoudelijke plannen. Maar ook om zo met elkaar de juiste strategie te bepalen, wie je wilt bereiken en welke communicatie-uitingen daarbij passen. Vaak geven organisaties aan dat ze behoefte hebben aan concrete tips en adviezen. Daar zijn we zelf ook van. Dus geen enorme communicatieplannen van dertig kantjes, maar beknopt, wendbaar en vooral heel praktisch.
Tekst loopt door onder de afbeelding


Hoe we werken
Bij Buro Dertig werken we altijd met een vast aanspreekpunt. Iemand die weet wat er speelt binnen een project en de touwtjes in handen heeft. Het liefst weten we overal een beetje van, want op die manier kunnen wij een organisatie het best doorgronden. Ook heeft iedereen binnen ons team een eigen expertise. We kijken bij aanvang van een samenwerking daarom ook goed wie het beste past bij de organisatie en de wens op communicatiegebied. Meestal beginnen we zo’n samenwerking met een creatieve brainstorm met de opdrachtgever. We gooien alle ideeën op tafel en maken keuzes om tot een goed concept te komen. Dat concept voeren we vervolgens of zelf uit, of we schakelen hulp in.
Zelf doen of uitbesteden?
Een belangrijke vraag die we onszelf vaak stellen is: ‘kunnen we het zelf of kan iemand anders het beter, sneller en efficiënter?’ Vaak worden we gevraagd voor klussen waar we in korte tijd veel gaan realiseren en we de volledige communicatie oppakken. Daarbij komt veel kijken en daarom schakelen we vaak ook hulp in van ontwerpers, fotografen of videomakers uit ons netwerk. Samen met studio Moan hebben we al verschillende (campagne)huisstijlen ontwikkeld. Bijvoorbeeld voor de Nationale Bewegwijzeringsdienst, het Sweelickfestival en de Mobiliteitsweek. Of we werken samen met de vaste krachten van een organisatie, zodat we ons netwerk en blikveld ook weer uitbreiden.
Tekst loopt door onder de afbeelding

Het complete verhaal
Dat wat we vertellen moet kloppen en een compleet verhaal zijn. Daarom zijn we er graag vanaf de start bij en helpen we tot het einde. Een van de leukste dingen aan ons werk is dat we overal een kijkje mogen nemen. We zien bij veel verschillende organisaties hoe het er aan toe gaat en leren veel mensen kennen. Dat vraagt vaak ook wat zelfinzicht en kwetsbaarheid van onze opdrachtgevers, het is immers best spannend om hulp te vragen van buitenaf. Daarom zien we een samenwerking echt als een samenwerking. We voegen creatieve daadkracht bij het woord en proberen samen met de organisatie en ons netwerk een manier te vinden die past bij iedereen die betrokken is en maken inhoudelijke campagnes om mensen in beweging te zetten.
Wil je met ons samenwerken en ben je benieuwd wie je voorgingen? Bekijk een selectie van ‘ons werk’.